** ایران سرزمین خائنان **                                                
استمرار نظام خامنه ای ، دلیل خیانت و جهالت طرفدارانش است .
من مردم  ساده و بی سواد و روستایی را مخاطب قرار نمیدهم.
مخاطب من افراد ظاهرا تحصیل کرده و دین باور و طرفدار این نظام است ،
سوالی که مطرح میکنم این است که :
بر طبق چه شواهد و دلایلی از این نظام ، حمایت میکنید !؟
* حمایت از عملکرد سیاسی داخل کشور !؟ مگر جز اجحاف و ستم و 
زورگویی و محرومیت کثیری در مشارکت اجتماعی و انحصار طلبی قلیلی
 ازمردم . مصداقی دیگری میتوان برشمرد !؟
 * از عملکرد سیاسی خارجی آن حمایت میکنید!؟ مگر جز مصیبت و در
گیری و خجالت و حزانت و انزوا . حاصلی دیگر داشته است !؟
* از توسعه و رفاه سطح زندگی و معیشت و بهداشتی که ناشی از حسن
 مدیریت اقتصادی این نظام بعمل درآمده است ، حمایت میکنید !؟ که نسبت
 فقیر شدن تصاعدی مردم ندار ... در کلیهء شئون اجتماعی ،فرهنگی،
آموزشی ، اقتصادی ... بحد غم انگیزی نقصان پیدا نموده است !؟ 
* از خرد و مدیریت اجتماعی نظام حمایت میکنید !؟ که نمودار قتل و نزاع
و فحشا و اعتیاد و کلاهبرداری و هتک حرمت انسانی ... در سطح کل
کشور ... بیداد میکند !؟
* از صداقت و پاکی در پاسخگویی به ملت ، این نظام حمایت میکنید !؟ 
 که هیچ کسی یا از عملکردهای نظام ، خبر ندارد ... یا، ملت ، جزء آخرین 
افرادی هستند  که از وقایع اتفاق افتاده در کشور ،مطلع میگردند ...! 
آنهم به صدقهء سر کشورهای دیگر !؟
به کدامین یک از دستاوردهای  این نظام، دلخوش نموده ا ید !!؟ با چه 
مقیاس و با چه دانشی و اصولا ، بر چه مبنایی . شما متدینین و متعقلین 
ایرانی . کمر به حمایت این نظام ضد مردمی ،ضد انسانی ، ضد ایرانی ،
 ضد اسلامی ... بسته اید ...!!!؟
* اگر شرف داشته باشیم ... اگر سر سوزنی دانش داشته باشیم ... اگر
 وجدان و نیت خیر داشته باشیم ...اگر به حال خود نیز فقط توجه داشته
 باشیم ( نمیگویم بحال دیگران ... ) . اگر تقوا و اعتقاداتی داشته باشیم ...
بدون هیچ تردیدی . باید  حساب خود را از این نظام . سوا کرده و همسو 
با مردم مظلوم و مقهور و نگون بخت ،در جهت استقرار عدالت .. و انصاف ..
 و آزادگی..و سلامت تن و روان، برادران و خواهران هموطنمان .به مخالفت 
 با اعمال نابخردانهء نظام خامنه ای . برخیزیم .
* به شما هموطنان متدین و معقول... میگویم ؛ اگر بفکر مردم مظلوم ایران 
نیستید . و اگر ذره ای شرف و اعتقاد به خدا و قیامت دارید . لا اقل ، این
 نظام ریشه سوز و نامردمی ...و نا صواب ... را حمایت نکنید . 
به شرفم سوگند ... ذره ای از گفتار فوق از عداوت یا مخالفت با دین نیست . 
واقعیتی است که با شما هموطنان حامی این نظام خامنه ای . در میان 
گذاردم . بنام یک ایرانی ... بنام یک هموطن ... بنام یک واقع بین . بنام یک
ایرانی که شاید در این زمینه ، تحصیل و تحقیق نموده ام . خالصانه و بی هیچ
 چشمداشتی ... تقاضا میکنم .
کمی با خود و گفتار فوق . خلوت کنید .
همیشه با شما ... و در کنارتان : پژواک /  HRZT   
  ۱۳۹۱/خرداد /۷

 منشاء همهء بدبختیها ؛ فقدان قانون و نقص ساختاری آن است:
اصلاح قانون، کلید گشودن دربهای بسته در ایران است .
اصلاح قانون، برطرف کنندهء انحصارات سیاسی است.
اصلاح قانون، عامل گشایش گره های اقتصادی است .
اصلاح قانون، برطرف کنندهء نابسامانی اجتماعیست .
اصلاح قانون، مانع از کشتار و شکنجه و زندانهای بی درب و پیکر است .
اصلاح قانون، سرچشمهء بازشدن مسیر زندگی فردی و اجتماعی است .
اصلاح قانون، تولد امید است و امکان بزرگ شدن و بتعالی رسیدن تک تک افراد میهن است.
اصلاح قانون، تنها راه خروج از بن بست ایرانیان است .
بیایید با هم برای اصلاح قانون هم سخن شویم .            پژواک همه 


** به یاد فردوسی **     15.05.2012


پژواک همه

بسی رنج آمد در این سال سی /  که ارزش زدایند از این پارسی
به شیوا سخن گفتن از مهتری /   بروبد غم یاس ... یا کهتری
به تکریم اندیشه های سترگ /    ز ایام _ خود ... باوران _ بزرگ
بشوییم غمی کامد از روزگار /      ز بیگانه آیین_ نا سازگار
سترون،اندیشه باضرب _ زور /   فقط حاصلش قتل بوده ست و گور
عطوفت بکشتند ... دلها به فاق/   ازآن یکدلیها ... نماند جز نفاق
جدایی ..ز فتنه چو آمد بدست/  سرای کهنسال ... از پای نشست
سزای تهیدست را دزد برد /  هرآنکس بدولت نشست ،کشت و برد
خدا ... گشته بازیچهء حاکمان /   بگسترده شد ... سفرهء ظالمان
بنام خدا هرچه کردند ... کژیست /   تو گویی ... خدا ماندهء بندگیست
جماعت براندند ... از فر .. بزیر /    گدایی دورویی ... رهیی نا گزیر
جهالت شده ست سکه بازار آن /    دروغ و دورنگی ... و کارزار آن
جوانان به بند،یا به بنگ درشدند /   و نیمی ... به کوچیدن آهنگ شدند
تحجر به ذاتش ... ستیز با خرد /     که آیین _ تازی ... بدانسو برد
تعقل چو رخش ما کنیم در مثال /    رساند بنی آدمی ... بر وصال
تهمتن بباید که رخش مرکبش /     که راکب رساند به هر کوکبش
خداوند ایران زمین ... پارسیست /   خدای عرب ،غرق در نارسیست
خداوند _ کردار و گفتار _ راست /   تو ایرانی را بر ددان ... رهنماست
به عزم ... باید این بارگاه _ پلید /    ز بن بر کنیم ... تا شود ، نا پدید
به عقل و تدبر ... و همیارگی /     بدان ... رخت بربندد ، پتیارگی
به پژواک میآید از چپ و راست /    بخود آمدن ... بهتر از هر خداست .
--------------------------------------------------------------------------
15/05/2012 

جمهوری اسلامی & ما ... 

پژواک همه 

هیچ شکی نه، در ضعف مدیریت و نه، در محتوای ساختاری رژیم خامنه ای نیست.
سوال این است که . چرا با وجود تمام این نواقص . وضیت ایران & ایرانی اینگونه 
است !؟  
چرا جنبش اجتماعی در این روزها ، ناتوان از برآوردن خواسته هایش است ؟!!؟ و 
قضیهء اعتراض مسالمت آمیز ... نارضایتی سکوت ... اصلاحات ... mghavmt چیست ؟! 
وقتی ما ، چماق .. و گلوله .. و زندان .. و کهریزک .. در مقابل داریم !!؟
چرا کنشگران سیاسی ایران . مثل تاکیدات رسانه های غربی ، از بکار بردن برخورد
قهری .... اینقدر ، پرهیز میکنند ...!!!؟ و طبیعتا ، ناراضیان داخلی نیز سخنی بمیان 
نمی آورند...! چون از هیچ منفذی گویی چنین موضعی . بر نمیآید . پس ، کفر اعظم 
میباشد  ...!!!!؟
اگر نگویم ۱۰۰% سران سیاسی امروزی.... نافشان به جایی وصل است . اما ،
میتوان گفت که بخش بزرگی از آنان . یکجوری ... به یک جایی اتصال دارند ( خانهء
 کعبه و قبله گاهی ) غیر از منافع ملت و اعتقاد به حاکمیت مردمی ...! و دنبال
 نردبانی هستند، تابدانوسیله. به قدرت برسند...و هالاف و هولوفی بدست آورند ...!
بهتر است بجای پرداختن به اینان، به سر چشمه و اصل منشع این نقطه نظر بپردازم ؛
(( غرب ... یا بهتر است بگوییم : نظام جهانی  )).  
 چرا غرب نگران برخورد قهر آمیز مخالفین نظام با رژیم است !!؟؟
۱- آیا نگران است که مبادا ، نتواند آنان را در جهت خواسته های خود ، بعبارتی
منافع خود در ایران . نگهدارد...؟ یعنی، حکومتی بوجود آید مردمی و در مسیر منافع
ملت .؟ و الگو شدن یک چنین مسیری در منطقهء خاورمیانه ؟
۲- بدلیل قدرت نظامی و حمایت بیشمار مردم از رژیم ! و شکست  ناپذیر  پنداشتن
 رژیم ایران ...!؟ است .که غرب و پیروی آنان ، سیاسییون ایران نیز، جرات چنین 
عملکردی را ندارند !!؟   
۳- آیا نگران کشته شدن مردم ایران هستند ...!؟ 
۴- آیا میل به حضور رژیم در منطقه را دارند ؟ تا با مترسک کردن آن ،بتوانند نفوذ 
سیاسی... و فروش اقتصادی... در منطقهء  زرخیزخاورمیانه را برای خود تضمین 
نمایند ...!؟
۵- آیا بدلیل چندگانگی حوزهء قدرت در نظام جهانی است .؟ یا بی ثباتی در تاکتیک
 و استراتژی ... و عدم  وجود یک ثبات نسبی در فضای بین المللی است ؟
۶- آیا مطمئن و معتقد هستند ، که مردم ایران . بدلیل سرخوردگی از نتایج حاصله
 از انقلاب ۵۷. دیگر نه، جرات ... و نه، تمایل به تکرار اینگونه واکنشها ... نسبت به
 ظلم و بی عدالتی موجود در کشور را ندارند ..!؟

براستی ، کدامین یک از دلایل فوق . عامل تداوم رژیم در ایران ... وپراکندگی نظر و 
عمل در بین ایرانیان و اپوزیسیون ایران است ؟آیا هیچکدام ...!!؟ یا، همهء مورد فوق ،
 میتواند ما را به پاسخی برای این معزل ایران . رهنمون نمایند ...!؟ البته . منهای 
بی برنامه گی و ضعف دانش سیاسی.. از یکطرف .و ولخرجی بیشمار رژیم جهت
دور کردن ما از یکدیگر ...بهر شکل و به هر قیمتی ... که باشد. نیز وجود دارد .
به امید اتحاد و پایدار نمودن سعادت ایران & ایرانی . 
همیشه با شما و کنارتان : پژواک             ۱۵ اردیبهشت / ۹۱ 
HRZT


        ** طی طریق علما ... **                              
پژواک همه 
ابتدا پوزش میطلبم از استفادهء برخی کلمات .
-----------------------------------------------------
قحطی اندر همه چیز.. قحط رجال است مگه نه !?
ورنه عظمای چلاق .. بر ما وبال است مگه نه     !?

شیخ با ریش و عبا ... سفله و کوته نظری 
شکل رسوایی ... این قوم لواط است مگه نه

هر که در هجره فرو آیدش .. تسبیح بدهند 
بهر هر مهرهء آن ... قمبلی فنگ است مگه نه

چون در آنجا همگی شرح لواط  ... آموزند  
تپه سیخی قدیم ... فیضیه گشته ست مگه نه

ما چه دانیم که در این ره و به آیین شیوخ 
شرط کون ... باب فتوحات صواب است مگه نه

درس نحو است و حدیث باشد و تاریخ عرب 
نو طلب آمده گان ... تفریح شام است مگه نه

یک بچند سال ... بشاگردی استاد شوند 
تا که استاد شوند ... دروازه غار است مگه نه

گفت، پژواک . مگو ... سر سران دولت
گفتمش، راز که نیست  شهرهء عام است مگه نه !؟
-----------------------------::--------------------------
جای ستار خان & باقر خان خالیست 
پژواک همه 
دنیای عجیبی است ...! ستارخان ها & باقر خانها ... در روزگاری آمدند 
که جمعیت ایران ۱۰~۱۵ میلیون بود . در هر استان ، حداقل چند تایی مثل
ایندو سالار ... حضور میداشت. اما 
امروز با جمعیتی ۷۵ میلیونی ایران. ای دریغ از هر استان یکنفر ... چه 
برسد به اینکه با ۵ برابر شدن جمعیت . در هر استان دهها نفر چون آن 
سالاران ...! میبایست حلقوم این جانیان و غارتگران را بفشارند ...!!!
چرا ، ایران & ایرانیان ، اینگونه پس رفت پیدا نمودند ...!!!؟ چرا !!!؟