پاسخ به یک دوست ...
پژواک همه
پژواک\آزادی . عدالت & حقوق بشر برای ایران

--------؛؛---- پاسخ به یک دوست ----؛؛----------
با درود و آرزوی نوروزی شاد و همیشگی برای شما گرامیان.
دوست و هموطنی گرامی ، نسبت به روش و گفتمان من پیرامون مسائل
موجود در پیش روی ایرانیان . گله و یا ابراز ایراد فرموده اند. دوستی که در
آزادیخواهی و آزادگیشان، هیچ تردیدی ندارم. دوستی که طی حد اقل ۷_۸
سال گذشته ، در جهت ایجاد همسویی و اتحاد بین اپوزیسیون متفرق ایرانی
با یکدیگر ... و گرامیان دیگری از هموطنان دلسوز ... سعی در ایجاد این
مهم ... مینمودیم.واگرچه کمی بینمان فاصله افتاده ،اما، امید دارم تداوم پذیر
بوده و من بعنوان یک ایرانی را همیشه در کنار این دشواری ... همراه خود
بدانند.ایشان من را همچون شخصی فرض نمودند ؛ که اگرچه خودم تیرکی ..
در چشم دارم ...نقل قول :"
پژواک گرامی ، درود. سال نو برشما فرخنده باد. باید عرض کنم ، حیف ام
آمد که این نکته را در ارتباط با نوشته تان ننویسم . چرا که شما با دانستن این مطالب
متاسفانه تاکنون کژ راه را دنبال کردید . درواقع خار را درچشم دیگران میبینید ، اما تیر
را در...چشم خودتان نمی بینید. برای آنکه افکارتان جمعبندی شده نیست . شما بدنبال
عدالت & حقوق بشر هستید ، درصورتی که ازاین موضوع قافل هستید که برای رسیدن به
این مهم ، میبایست همراه بامردم به این خواست برسید. اما شما دراین نوشته داد و فغان مینمائید
که به چه کسی گله کنید و درآن به مردمی اشاره میکنید که در دنیای دیگری هستند.
درواقع شما تاکنون باتوجه به آنچه که دنبال میکنید براساس با ورهای خودتان بوده....
درصورتی که باورمردم چیزدیگری".پایان نقل قول .بله
بله دوست من. آنچکه میگویم بر مبنای واقعیات و دانش است. نه، آنچکه عده ای بدنبال آن میباشند
گفتار شما مثل اینست که من بعنوان یک پزشک ، از مسائل واقعی بیماری زا ..حرفی نزنم . و فقط
، به آن مسائلی بپردازم که یک بیمار از بیماریش متصور است
شما میفرمایید من باید دنبال مردم باشم نه، اینکه به آنان راه را از چاه نشان دهم..! من باید بدنبال مردم
همراه آزادی شوم !! اگرچه آن راه ما را به مقصد نمیرساند..! سوال من این است که : آیا باید دنبال
آزادی رفت یا،ابتدا آزادی و شرایط مهیا ساز و تحکیم کننده" آنرا شناخت ..!؟
آیا با هر آدرسی ... میتوان به مقصد یعنی آزادی رسید !؟ آیا آن آدرس حقیقتا ما را به جایی که
هیچ شناختی صحیح از آن نداریم، میرساند !؟ نکند شما امروز میفرمایید .'' با مردم باش اگرچه
نمیدانند کجا میروند ..." !؟ پس وظیفه من بعنوان یک فرزند و یک هموطن آشنا به مسائل
سیاسی و حقوقی و اجتماعی ... نسبت به این ملتم ... هموطنانم ... چیست !؟ ساکت بمانم !؟ تا باز
فریبشان دهند ...!؟ آدرس غلط به آنان دهند ..!؟ حقشان را بربایند ...!؟ چند دهه دیگر به یک
جهنم دیگر بکشانندشان...!؟ ساکت بمانم ... تا هر مقوله ای را بعنوان آزادی بخورد ملت دهند...!؟
نه، تا آنجا که توان دارم، در کنار ملت هستم و تا زمانیکه هستم و متوجه ناکارآمدیها ... سکوت های
معنا دار ... عوامفریبی ها ... باشم. آنچکه باید گفت را بر مبنای واقعیت و دانش ... با مردم درمیان
خواهم گذارد.
سا کت نمیمانم. تا دوباره جوانان و هم میهنانم ، به باتلاقی بیافتند و زندگیشان فنا شود ... همچون من و
شما و همه آنانیکه امروز در بند مثلا آزادیخواهان اسلامی حا کم بر ایران امروز هستند . !! نکند این
مدعیان اسلامی حاکم کنونی ، نکند این اصلاح طلبان حکومتی ... نکند این فسیلهای چپی و راستی
. یا شاه الهی ها ... آزادی را بهتر از من و شما و دیگر هموطنانمان میفهمند..!!؟
آزادی به مفهوم سیاسی و حقوقی آن. تنها یک معنی بیش ندارد . که هر کس گفت آزادی .... تصور کنیم
آنچکه بایسته و شایسته است را میگوید.. باید نگاه کرد که چه کسی و با چه نگاهی دارد از آزادی سخن
میراند. آزادی از نگاه مارکسیست-لنینیستی ... آزادی از نگاه توتالیترینیستی ... آزادی از نگاه سوسیالیستی
یا آزادی از نگاه مذهبی ... آزادی از نگاه لیبرالی ... و چندین نوع دیگر که از حوصله این نوشتار
بیرون است . از کدام آزادی میگوید ....!؟ تا من بنا بقول شما : دنبال و همسو با آنان گردم !؟
از شما توقع نداشتم و ندارم ... که اینگونه سخن برانید. اگر میبینید کمی از عده یی فاصله گرفته یا میگیرم.
نه، بدلیل کمکاری یا بی اعتنایی به مسائل کشور . بلکه، ایرادی که به تفکر یا راهکارها دارم است . و الا ،
همانگونه که ذکر کردم. تا زنده هستم برای آزادی و ایجاد عدالت بین هموطنان مظلومم ، ایستادگی خواهم کرد
تا شاید پس از این. این ملت، روی آسایش و سعادت و سربلند را ببیند.و من نیز درکنار آنان ...خوشبختی
را احساس خواهم نمود . تا آنروز... مطالعه و تحقیق و تدلیل خواهم نمود
پایدار باد ایرانی و ایران در یک فضای آزاد و مردمی و متعادل
با شما .. و در کنارتان : پژواک ۲۰۱۲/۰۳/۲۶ نوروز ۱۳۹۱ HRZT

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر